Grevys Internetside. Artikler og kursusmaterialer online - www.graviton.dk

Carlo Grevy flytter til nyt websted: www.graviton.dk

Facebook - Carlo Grevy: https://www.facebook.com/carlo.grevy

Facebook - Forlaget Pendulum: https://www.facebook.com/forlagetpendulum

UC Viden - publikationer af Carlo Grevy

 

Ny bog januar 2017: Carlo Grevy, Søren Rønhede,  Henrik Kasch og Hanne Søgaard: Skole, livsverden og nye læringslandskaber. Forlaget Pendulum.

 

 

 

Startside Op Frem

 CG   best tracker

 

Noter til foredraget: It, fag og ånd. Fra image til identitet

CFV-konference

Center for Fleksibel voksenuddannelse

E-learning i voksenuddannelserne

2004

Tirsdag den 27. januar på UddannelsesCentret Fredericia

 

Hent materialet i tekstfil - klik her. Indeholder noter til de to foredrag, interaktionsundervisningsmodel og litteratur.

Vedr. foredraget

Vedr. workshoppen

 

Litteratur

Artikler med direkte tilknytning til foredraget og workshoppen:

Carlo Grevy: Fagre nye fjernundervisning, Politiken 23. man 2003.

Carlo Grevy: Klasseværelset, kroppen og teknologien - fra landsbyskole til interaktionssamfund. I trykken ved E-lean-centret CVU Sønderjylland. Kan fås ved henvendelse til mig på e-mail: grevy@mail.dk

 

Anden relevant litteratur

Andersen, Tem Frank: "Online didaktik [sic!] - Pædagogiske [sic!] refleksioner og processer i online læringsmiljøer [sic!]."

Andreasen, Brian Kjær: "Kollaboration, kommunikation og rolletransformationer i online læringsmiljører" [sic!].

Andreasen, Lars Birch (2002): "Virtuelt samarbejde i en flydende modernitet", i: Uddannelsesstyrelsen.

Geer, Ruth & Alan Barnes (2001): "Teaching and learning through technology-mediated interaction", i: Watson & Andersen (eds.).

Grevy, Carlo (2003): ”Fagre nye fjernundervisning”. Kronik i Politiken d. 23. maj.

Gaarsmand, Bodil og Benny Jacobsen (red.) (2003): Folkeskolen: ekstern tilpasning og intern organisering. Værløse: Billesø & Baltzer.

Hansen, Mogens (2003): "Børns mange intelligenser og den upraktiske skole", i: Gaarsmand og Jacobsen (red.).

Knudsen, Anne (2003): "Enten er man boglig - eller også er man på bistand", i: Gaarsmand og Jacobsen (red.).

Knudsen, Karin Esmann: Æstetisk bevidsthed og tværfaglighed. I Schmidt og Maj (red.).

Kolmos, Anette (2000): Indledning til Online læring [sic!] - lærerkvalificering, didaktik og kommunikaion. Pædagogisk udviklingcenter, Aalborg Universitet.

Korsgaard, Ove (2003): "Dannelse får krop", i: Gaarsmand og Jacobsen (red.).

Krogh, Niels Ole (2003): "Digitale pædagoger", i: Børn og unge 44, 11-12.

Lindhardt, Jan (1996): Formidling frabedes. I Schmidt og Maj (red.).

Lorentsen, Annette (2002): "Ansvar for andres læring", i: Uddannelsesstyrelsen.

Nicholson, Paul & Geoff White (2001): "Teaching for quality learning online", i: Watson & Andersen (eds.).

Paloff, Rena M. m.fl. (1999): Building learning communities in cyberspace. San Francisco. Jessey Bass.

Passig, David & Tali Noyman (2001): "Training kindergarten teachers with virtual reality", i: Watson & Andersen (eds.).

Qvortrup, Lars (1996): Informationsteknologi, formidling og læring. I Schmidt og Maj (red.).

Qvortrup, Lars (2000): Det hyperkomplekse samfund. 14 fortællinger om informationssamfundet. Kbh.: Gyldendal.

Qvortrup, Lars (2001): Det lærende samfund - hyperkompleksitet og viden. Kbh.: Gyldendal.

Qvortrup, Lars (2002): "Det lærende samfund", i: Uddannelsesstyrelsen.

Qvortrup, Lars (2003): "Skole og viden i et hyperkomplekst samfund", i: Gaarsmand og Jacobsen (red.).

Rønholt, Trine (2002): "Uddannelse og læring på arbejdspladsen - voksne og it", i: Uddannelsesstyrelsen.

Schmidt, Poul (1996): "Kulturformidling". I Schmidt og Maj (red.).

Schmidt, Poul og Anne-Marie Maj (1996) (red.): Fornyelse af de kulturhistoriske fags formidlingsformer. Odense Universitetsforlag.

Schrum, Lynne (2001): "Dimensions of student success in online learning", i: Watson & Andersen (eds.).

Stacey, Elizabeth (2001): "Social presence online: networking learners at a distance", i: Watson & Andersen (eds.).

Sørensen, Birgitte Holm (2002): "Børns brug af interaktive medier - inspiration til ny læringspraksis i skolen", i: Uddannelsesstyrelsen.

Uddannelsesstyrelsen (2002): Uddannelse, læring og it. 26 forskere og praktikere gør status på området. Kbh.: Undervisningsministeriet.

Watson, Deryn & Jane Andersen (2001) (eds.): Computers in education. IFIP TC3, Seventh IFIP World Conference on Computers in Education WCCE 2001. Boston, Dordrecht, London: Kluwer Academic Publishers.

Øhrstrøm, Peter: Grundtvig og internettet. http://www.hum.auc.dk/~poe/ARTIKLER/Grundtvig/grundtvig.html .

 

28-09-2017 / Carlo Grevy

Contact Carlo Grevy: c@grevy.eu

 

Facebook - Carlo Grevy: https://www.facebook.com/carlo.grevy

Facebook - Forlaget Pendulum: https://www.facebook.com/forlagetpendulum

Forlaget Pendulum - ny bog af Carlo Grevy: Historie og livsverden - se: www.pendulum.education

UC Viden - publikationer af Carlo Grevy

ny website: www.graviton.dk